powered by NUFFNANG

Monday, March 21, 2011

˙·٠•●♥ Zetty Zahira ♥●•٠·˙


JGN TEKEJOT SUDA.....HA3
Assalamualaikum n Helloooooooooooo
ceteke....ceteke.....
Siape ini?????
awek aq kah???adik aq kah???atau mngkin sepupu aq kah???
hohohoho
ekchelli gadis yg agak cun ini adelah kwn terbaek aq....hu2
yup dye adelah kwn tmpat aq mengadu domba(LOL lwk plak...ha3)
dye ni dok kat labis,kt kg amende tah(lupe beb)
sekolah kat SMK Dato Bentara Dalam
eyh lpe plak aq nak gtau nme dye...name dye ialah...
NURIZZATY HAZIRAH BT TAZURIN
tapi aq pnggil dye eaty je...aq je ley pnggil cmtu korang takley....ha3
tak silap aq dye pnye DOB adelah pade 22 disember 1993 n lahir kt hspital segamat
hobi dye ngan hobi aq adelah same iaitu TIDO...ha3
aq jmpe dye mse kt krsus kepimpinan asrama kat Desaru...
kali petame aq tengok dye,mang aq da label dye nie gempak je lbey..pasan hot lar...ha3(jgn mara yer eaty)
tp tak....dye nie baek(baek la sangat....ha3)
btol la org tue2 dlu kate"dont judge a book by its cover" hu2
dye ni kuat majok beb ...t ade je aq kne pujok...hu2
act inspirasi blog aq adelah dri blog dye...
korang2 sume leh la p kt blog dye lau nak usha2...ha3
klik link ni kalo nak usha2 blog dye 
jgn usha org nye suda...ha3
tue je;a yg aq leh cte psai dye...
tkley cte lbey2...hohoho

okeh sblom kte bersurai ,,,jom lyn gmba3 comel kwn aq ni...
hohohohoho


Wednesday, March 16, 2011

whats new?????........

Assalamualaikum n Hello...............
hu2
rase cam maleh plak nak tlis BI....hu2
len kali aja lah ya....ha2
urm ni first entry aq untuk bln mac...hu2


okai2
maleh den nak berceloteh.....ho3
urm ce teke......ce teke....pe yg aq nak tleh kali nie....


ha3'


actually ,aq nak cte pcl movie yg baru kuar at pawagam ni....


                                                 -HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA-


hangpa nak tau pa komen aq psai cita ni????????
komen aq psai cita ni ialah......SUPERBBBBBBBBBBBBBBBBBBB......
best yg teramat sangat......aq rse cm nak tengok lagi r beb....


memang tak terkata best nye....ha2
nilah aq rsa filem aksi melayu yg berkualiti beb...aq bngga jadi anak melayu..
jarang ade anak melayu yg berani wat cita cm ni.....
bse tengok asal movie mlayu je.cte psai cnte lah,psai tu lah,psai ini lah,...ha2
n yg buat aq bertambah bngga,,
cita ni tak silap aq la Setakat Januari 2011, filem Hikayat Merong Mahawangsa dilaporkan sudah diberikan hak tayangan kepada 72 buah negara atas kesudian(ecewah...ayat tak nak mengalah,sopan santun,ha2,ngarot suda) syarikat pengedaran filem antarabangsa, Epic Pictures dari Amerika Syarikat untuk memasarkan filem ini.
Apabila ditanya mengapa filem ini disasarkan kepada penonton antarabangsa, Yusry menjelaskan bahawa jika industri filem Malaysia hanya bergantung pada pasaran tempatan, mereka terpaksa membikin cerita yang sama berulang kali; apabila menyasarkan pasaran global barulah mereka mendapat bajet yang lebih besar untuk melakukan kelainan.
Sebelum ini, KRU Studios mengambil langkah pertama untuk memasarkan filem Hikayat Merong Mahawangsa ke seluruh dunia dengan menandatangani perjanjian persefahaman dengan Universal Pictures International Entertainment Ltd untuk hak pengedaran di Amerika Utara. Difahamkan bahawa pihak Universal diberikan first option untuk mengedarkan filem ini ke seluruh dunia apabila siap kelak.
Filem Hikayat Merong Mahawangsa dipasarkan di European Film Market (EFM) yang berlangsung di BerlinJerman pada 11–21 Februari 2010, dan dilaporkan berjaya menjual hak pengedaran kepada para pengedar filem United KingdomPerancisJermanRusia dan negara Asia Barat...
n klau korang nk tau tajuk cita ni untuk pasaran antarabangsa adelah 
The Malay Chronicles: Bloodlines......

jadik saranan aq utk korang2 sume yg lom tengok lgi cita ni,,,,,
rajin2 kan lah p tengok cita ni,,sbb tak rugi lau korang tengok pon....
akhir kate dari aq   sokonglah industri filem Malaysia......ha2
okeh abess suda
adi0z
 n 
assalamualaikum 
-ta jawab dose klau jawab Sayaaanggggg...(pnjam tagline anwar hadi sat..hu2)

Lalalalaallalala....ha3

Wednesday, February 23, 2011

Misteri Rumah Berhantu di Shah Alam... EPISOD 4

 hye semua.....sihat?

episod kali ini sy nk story ttg penemuan2 bukti yg we all pcaya...entiti2 ni wujud kat tempat2 yg sy penah story dulu rite?

walaupon su xpenah tgk.....tp su penah rasai mende tu ade....n dengar...(harap2 x jumpe la yg real dpn mata!aiyooo~~) yg btol2 brani je leh hadapinya kan....tp minat nak tau,kenapa mende2 ni selalu ade di rumah yg tinggal? nak2 lak tu umah besar,cantik....adoii..antu...antu...pandai ko pilih yee.....soleee-soleeee~~~~~~

ok...ni kwn2 su yg pegi snap pic kat umah2 yg su story.... korang yg brani2 ayam tu diharaplah jgn cube2 pegi suke suki ye....haizzz......

sape2 nak tgok pic yg lagi byk ttg penemuan2 entiti2 ni,sile ke facebook dey all yaw~~~
dari kiri: Papa Like, Ah Kasi Saytell and Fyanz Hing

haaa....ni la rupenye kwn2 su yg brani tu....
nak jadi cite,lepas su ckp tau umah mane satu (rm50)....diorang trus call tnye umah mane satu...
kejap je dh sampai shah alam! esh3...anak sape la ni....cepat bebenor kome ye...hehe
su pon penat la cakap,umah ade atap bumbung besar(xtau nk sebut loteng!!!!HAKHAK!)...dekat sirim...tepi jln bagai...sume la ckp dh,,,terserempak ngan org yg lalu lalang nak tnye umah tu,diorang mcm xnak ckp sgt.......last2 jumpe gak....fuhhh....

dey all cakap nmpak cam ade org dlm umah...tp lampu luar umah menyala....
hajat dey all nak la try sewa jap....kot2 leh tgk dlm nye camne n btol tak ape story nye...skali nk tgok busut tu....
tekan2 loceng....xde org kluar....uiks....
tp bg su la...lampu bukak luar tu maknenye xde org kt umah. maybe saje bukak lampu tu 24jam nk elak pcuri msuk....senang jiran nmpak kan...wuwu~~
dey all pon snap2 la pic umah tu.....
perasaan seram tu tetap ada....bukan dey all je,sape2 yg penah lalu kt area tu mesti penah rase somthing kan??????????
ok...dah bwk balik upload (dlm fbok Ah Kasi Saytell) kitorang tkejut! ade penampakan entiti!
sape2 nak tgk lg sile ke fbook dia....

ni ape yg kami nampak....xde edit2 k...sebab x pro~

mule2 tgok rase cam ade org perhati je...sila tgok btol2...



ade yg x nampak....kadang2 bukan senang nk tgok secara mata kasar kan mende ni...ok ade sorang membe su (facebook: Muhammad Hilmi) try brightness n contra kan pic di atas....
ini hasilnya.....:

nampak x ape ade kt dlm tgkap tu???kiri tgkp...

baru2 ni gak ade peminat Angker yg dah add su cakap penah gak hampir2 sewa umah tu....(PICTURE 1..EPISOD 1)...so bg su,mmg ini la rumah rm50 tu rite???
siap ade budak girl lg (yg melambai2 kat sorg mangsa yg penah sewa umah ni dulu )

ok.....lepas tu dey all ni try lak shoot kat umah rm50 semalam....17 Feb 2011...
tp mcm ade  kereta....org yg stay tu xde cakap byk....juz cakap dia baru dok situ...ok...

try snap mlm2...
perjalanan diteruskan dgn pegi ke seksyen 12..umah india yg x siap tu...(episod 3)
mule2 depan pagar tu,dey all dengar bunyik macam burung.....ukkkk...ukk.....
su cakap la,penah dengar gak camtu kat umah su dulu..ayah cakap tu bunyik cik lgsuir~~~~
aiyOOoooo..betol ker?
kat pagar ni la dipercayai ternampak hantu pgang kepala....

kat situ,macam2 bunyik la dengar....tak hingat la...seremmmmmmm.......
banyak sgt yg berkeliaran,kate dey all,,,,
yg mane trnampak,trus snap!....tabek spring la kan kat dey all! kalo su ternampak,dah berazan bagai dah!!!!ngeeeeee....

ni yg berjaya ditgkp

pe cer???nampak pe???macam cik pocng kan???mak aihhh

ok..dey all cakap nampak laki pgang kepala...n sekor lagi budak pgg teddy bear....(dlm bulatan)cube zoommm


su lak nampak mende ni...atas poko mcm cik langs~~~and muke entiti mcm tgh jerit....cube zoommm....


so.....do u believe that? bukan senang nak dapat imej2 camni kn....









nak tengok pic posisi umah ni lebih byk,sila add mereka. ade byk lg pic angker kat sane.
sape2 ade maklumat tentang umah yg dikatakn angker (penah alami),sila share ngan kami k....thanks 4 all supporters

AMARAN : JANGAN TRY KALO BRANI2 AYAM.....hehehehhee....

wallahualam....
 c

MIsteri Rumah Berhantu di Shah Alam -EPISOD 3

berdasarkan dari episod 1 n 2.....u all rase ade tak entiti yg wujud?
kalo tak disebabkan entiti....apa yg myebabkan rumah secantik, murah utk disewa, stategik utk dijual hanya dibiarkan begitu sahaja dlm masa yg lama?

Seksyen 1(uitm), Sec 2,  sec 14 (Tasik, Kompleks PKNS) adalah penempatan paling awal di Shah Alam ini.
pada masa tsebut,ITM (sekarang UITM) mula dbangunkan seawal 1970-an. tak mustahil la bg ex student or student skrg penah mgalami kjadian2 aneh kat kampus uitm yaw??(tmasuk la sy n kwn2 mase blaja dulu). Tasik S.Alam adalah tasik buatan manusia. Dulu ianya merupakan kwsn hutan, kwsn kelapa sawit yg btanah gambut. Pusat komersial S.alam ini dulu pn merupakan kwsn berbukit bukau (in other words,mcm tempat jin bertendang rite?).
bagi sy, jiran2 umah berhantu ni pon penah mgalami kjadian2 misteri...tp nak buat camne, dah lame dok situ, hutang rumah kat bank pun dah abis bayar kowt...dah la value umah makin naik....nak tak nak stay je la situ.....kalo pindah lain pun belum tentu slamat gak kan? so....usaha kite la camne nk tangani makhluk2 halus ni.....tepuk dada tanye la iman..hukhuk

ok...berbalik kpd umah2 berhantu ni.....sy ade dgr ttg rumah banglo(ala2 villa kowt) yg sgt2 la besar....esh2 sayang sgt taw...dah la besar ,ade lak cite nye yg xsedap didengar ttg umah ni...
sec12


panorama tebaek time malam(hadapan)


dlm umah


unik kan tangganye, bwh tgga tu ade kolam ikan....tp cam ade byg putih je kt selekoh tgga tu?

rumah ni terletak di sec12....
dpercayai ownernye dulu india.anaknye mati di buaian yg terdapat di perkarangan umah tu....(xdpt nk tau camne kjadian tu..haizzz)
ade kwn yg penah msuk dlm tu ckp ade 2pool,bwh tangga yg unik tu ade kolam ikan, ade gak yg penah masuk ngan kawan2 tjumpe bilik bawah tanah. tapi masa masuk tu jumpe lorong ke dalam....sampai2 je dalam xde pe2....juz dinding kosong...(xpaham pe fungsinye kan?)

melalui kisah2 yg penah dgr.....

pekerja2 bangla n indon yg buat umah ni penah terserempak ngan makhluk2 halus ni...tu yg banglo tu ditinggalkan camtu je....ade gak yg tjumpe imbasan budak kecik...(maybe anak owner yg mati tu kowt)

ade gak budak2 mude yg masuk dgn kwn2 diorang...pegi 6org....juz lepak2 n  usha sekeliling umah...time 1pagi camtu.
pastu dey all lepak la sambil isap2 rokok kt taman permainan sec13...dekat ngan umah tu....
tibe2 ade 1 buaian bergoyang laju......pehhh tercengang sume....masalahnye buaian tu je yg bgoyang!
ape cer kan....
siap terdengar suare budak ketawe lg...sayup2.....(org ckp kalo dgr jauh suare nye,mende tu dekat kite kan???bgitu gak sebaliknye kan???)
ape lg cabut lari la semua....siap tertinggal lg kotak rokok isi penuh lg kat situ...takutnye pasal...huhuhu

ade gak sorang kwn ni ckp...dari pengalaman adik dia la yg nakal2 nk tgok mende pe dlm tu...
pegi ngan kwn2....x masuk lg dlm umah tu,adik dia tnampak laki tanpa kepala berdiri atas tembok pagar depan umah tu...siap pegang cam kepala lg(kpala dia laaa kan)...uiksss.....trus larik balik umah...demam sminggu.....

so....bg sy la....mende ni wujud....cume nk menakut2 kan umat manusia yg lemah imannya....
n secara x langsung menganggu pkerjaan harian kite.....adoiii..geram gak kan....kalo kite tgh semangat nak siapkn umah besar cantik camni.....leh lak diorang kaco!huhu....

sape2 yg brani2 nk snap pic kt umah2 ni....be carefull...malang tak berbau rite?

Misteri Rumah2 Berhantu Shah Alam.....EPISOD 2

 hye sume....thanks atas sokongan sume....
sy nk share another story tt umah2 yg Angker~~~ kat shah alam ni.....
entah betol ade entiti ke tak....Wallahualam.....Tuhan lebeh tahu semuanya rite???

ok....berdasarkan kajian n pgetahuan sy dlm bidang ni (eceyy), ade lg story ttg jiran kepada umah 1st(episod 1)....
jangankan kate dok bjiran x kene ye kawan2~
ade gak alkisahnye.....
                                           rumah cine yang bjiran ngan umah loteng 1....(membelakangkan umah rm50 pic 1)

ape pendapat korang???

haaaa...rumah agam ni lain pulak kisahnye...
pemilik original (chinese family) dok umah ni sekitar lewat 70s. lepas tu dikatakan ade TRAGEDI yg berlaku pd dey all......(yg ni ku xdpt taw lg psl pe....korek lg)....
lepas tu rumah tsebut dibiarkan terlalu lama..lepas satu...satu penyewa masuk..silih ganti...
xtahan kene kaco...
ade geng2 Al-Arqam sewa gak kat sini secara ramai2....tp bangun pagi,badan calar balar and ade yg dipindahkan ke tempat lain!!!!! sunggoh sadessss...
bila lewat kul11 mlm, ade macam2 bunyi yg menakutkan. kadang2 bunyi riuh umah macam ade party (wahhh enjoy abis deme! saboo je laaaa)
lepas tu senyap balik...kosong cam xde pe...

then,rumah tu dijadikan tempat belajar english language and lastly ditukar menjadi pejabat (nasib baek x jadik digimon bagai! ahaksss) setelah diubahsuai byk kali...aiyaaa mmg penat meh dgr kan...

aku penah tgok iklan FOR SALE/RENT kt umah ni..letak punye la besar banner iklannye tapi agak lame gak ar iklan tu diturunkan... ade yg ckp ofis tu milik pak arab,buat bisnes situ... ofice tu lak start dr 7a.m to 7p.m.....malam2?haruslah xde org situ...
tp tuan punye ofis ni letak la kete somthing kat dlm umah tu (kalo dpt lihat la lalu nnti) buat2 cam ade org duduk...xde pceroboh nnti kan...hukhuk....pandai pak arab ..i like!ngeehh..

aku nasihat, kalo korang ade niat nk skodeng tu baek dr jauh je la...sebab ade yg try2 camni,balik demam derrr......its no joke k...

p/s: sape2 yg tau n penah mgalami kjadian di umah ni,sile komen yep...nak gak tau kesahihannye....
Wallahualam~

Suratan Atau Kebetulan??? Misteri Rumah2 Berhantu Shah Alam.....EPISOD 1

 assalamualaikum semua......

rumah tinggalan sering dikaitkan dgn tempat tinggal makhluk halus,jin iblis dan sebagainya. tp sejauh mane kebenarannya???adakah sekadar khayalan n imaginasi, atau kesahihannya dr crite2 yg benar?(wah...mcm karangan time form2 lak!eceyyy!!!!) ttp sume ni x dpt disangkal lg....kalo xde angin tiup baju,xkan baju leh melayang2?berat sama dipikul ringan sama dijinjing....bla..bla..bla..hehe...
crite seram yg aku dgr spjng berada di s.alam ;

1.umah sewa rm50 (ade 2 cite ttg gambaran umah ni.....xtau mane 1 betol)
2.umah tinggal kat wetworld
3.umah banglo (pemilik cine) jiran ngan 1 lg umah bhantu...
4. student mati kene bunuh (kolej meranti/jati)
5. gereja santa maria (satu2nye gereja kt s.alam)~~ni sensitif sket
6. misteri d apartment baiduri sec7 shah alam
7. misteri2 n kejadian aneh di uitm s.alam(hotel intekma uitm dll)...

1st...RUMAH BERHANTU RM50/MONTH

ade byk pdapat tentang rumah banglo ni.....ade yg kate rumah ni depan wet world tasek shah alam...n ade yg kate rumah yg mgadap hotel uitm.haizzz....mcm2 pdapat n pgalaman org ttg  umah rm50 ni...pemes gile la dikalangan umah antu yg len area shah alam...ngehhhh~~~
  
****ok sy cite serba sikit ttg umah rm50 ni....ade  skumpulan student uitm try sewa sini..dey all pelik nape tuan umah juz sewakan rm50 utk 1umah! so, hari ptama stay mmg xde pe2...tp msuk hari ke2, sorang2 kene kaco....kene tarik kaki la mase tido, hantu muncul dlm pelbagai rupa....ade yg kene sorok...and ade yg lari dr umah tu sampai kene langgar kat jalan tepi umah tu.....yg kene sorok tu lak ditemui atas busut blkg umah tu...3month later....yg kene sorok tu mninggal(maybe asyik kene kaco)..
dr pgalaman aku ttg umah ni.....aku penah try cari umah sewa (xsilap sem3 uitm), jalan2 area sec 2,then nampak umah tu cam xde org je...aku pun try tnye jiran2 yg ade lalu lalang situ. diorang xkenal ownernye,tp ade sebut rm50 sebulan! tkejut pguin gak kan...sgt murah.....then jalan2 lg servey umah lain,aku tjumpe makcik K(bkn name sebenar...xtau name pe,penyewa umah lain)hhuhu... dia kate ade bilik kosg nk sewa....Rm100 1bilik.....tp nape mahal sgt makcik oitt,umah banglo td rm50 je sbulan....dia pon ckp,kat situ ade kes libatkn student mati....duduk nk dekat 10 org tp x smpai 1week dh cabut!
so....dua2 aku x jadi sewa!huhu
rumah ni lak kat sec 2 gak(jalan bunga kmunting)....tp jalan pe pun aku x ingat,ade sumber mgatakan umah ni pun disewakan rm50....aikkk leh lak geng rm50~~~wuuuu.....ade yg kate kt umah ni jumpe kepala tgolek la dpn laman umah.....ade student uitm dr sabah sewa tp xsmpai 1week turut cabut, kene gguan mcm2....

*****ni ade 1 maklumat lg.....ceritanya:(sumber>tengku sue)
  
#### intro..dlu sy study kat uitm shah alam sbb xdpt hostel maka sy sewa dirumah ini.rumah ini sgtlah besar.tidaklah cantik seperti rumah lain sbb old design..rumah ni ada 6 bilik.sy duduk bilik bawah seramai 4 org sebilik.bilik cam org gaji je tapi sewa 400  huhu.
hall dia mmg besar giler..tpi dkt situ ada banyak sgt bekas akuarium yang tidak digunakan...oh ya rumah ni kalo memalam mmg sgt scary.sbb tidak ada langsir.tingkap pun tinted.mmg takut nak tgk kat luar.
ok nak dijadikan citer pada 1 mlm,sy ngn kawan sy stay up belajar sampai pukul 3 pagi dkt hall.tgh syok2 study tiba2 bunyi org call hp kawan sy.time tu dia charge hp dia kat dlm bilik.sy dah pesan jgn gayut dlm bilik bawak hp tu ke luar kat dpn.sy takutlah duk sorang2 sunyi lak tu.ehh minah ni lama tul dia bergayut.geram tul.tgh duk geram tu tiba2 je ada benda baling kat belakang sy.alamak apa pulak ni!!!!!! sy buat2 berani.sy jenguk kat belakang, jenguk kiri kanan atas bawah tgk xde apa pun yg jatuh.apa lagi terus berdesup masuk bilik dan citer kat kawan saya.mmg sy panik giler.dah kami berdua takut nak amik brg kat luar tu so ajak kakak bilik lgi sorang ni temankan sekali amik..
ok  setelah apa yg terjadi pada sy barulah esoknya kawan sy pn bukaklah rahsia rupanya dah byk kejadian aneh dirumah tu.tpi masing2 xnak citer.kawan sy ckp sebenarnya sebelum ni masa dia bergayut kat hall tu dia ada nmpak sy lalu kat belakang dia.nampak melalui peti kaca akuarium tu..tpi dia pelik napa saya xsampai2 dari tadi.rupa dia sebijk cam sy katanya..rambut panjang semua. bila dia pusing belakang tgk xde sapa dia pun terus melompat masuk bilik!
kisah lain ada sorang kakak ni tumpang tdo bilik saya.dia citer dia telah dikejutkan oleh seorang lelaki yang bersuara garau suruh dia bangun..padahal mana ada lelaki dah sah2 pempuan semua..nampaknya bukan kata di hall je berantu dalam bilik sy pun ada jugak nasibla selama idup duduk dlm bilik tu kami xpenah kena apa2..

ok yg ni jgn kata umh tapi berlaku diluar umh.yg ni lagi seram.berlaku pada 2 org roomate sy.dorg berdua lepak depan umh sambil tunggu kawan2 amik dorg makan mlm.tgh duk tunggu lama2 tu...tiba2 kawan sy yg sorang ni ckp dia nampak benda putih dari jauh.masa tu dia xtau apa dia.nampak kepala diikat.tpi time tu dia terpkr budak chef kot.dorg dressing kan mcm tu pakai tudung masuk dlm baju seragam.tpi bila dia tgk xgerak2 dari tadi dia pun rasa pelik.dia ckp dlm hati org ke ape ni? tiba2 je dia tgk benda tu melompat2..sahla bukan orang.so dlm takut2 tu dia tanya gak kwn sorang ni.ko nampk x apa aku nampak? tak.apa dia? benda putih...xde pun..yang aku nampak benda hitam besar ditutupi atas pokok.terus dorg terdiam..maksudnya mlm tu masing2 nampak 2 antu yg berlainan satu hitam satu putih!

oh ya dgr kata lorong umh sy tu pun mmg keras..kebetulan juga ada salah sebuah rumah disitu dikatakan mati bunuh diri..dan ada juga bungalow di lorong lain tapi masih dlm kaw seksyen 2 dikatakan berhantu juga n mmg rupa keadaan rumah tu sgtlah scary mmg xde org duduk selalu sy duk usha umh tu kalo lalu naik keta..even siang2 lalu pun dah seram.

                                                                                             sumber:pinktriangle
kesimpulannye: mane 1 umah rm50 yg btol2 ek????ade sape2 leh bg jwpn tak? especially yg penah mgalami kjadian2 pelik kat dua2 umah ni.......
 thanks tengku sue